چگونه تایر خودرو را باد کنیم؟

 

چگونه تایر خودرو را باد کنیم؟

در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های صحیح باد کردن تایرها آشنا سازیم تا از مزایای تایرهایی با فشار باد مناسب بهره مند شوید:

میزان فشار باد لازم تایرها را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید به اعداد نوشته شده روی دیواره تایر مراجعه کنید. معمولاً یک عدد بعد از Psi یا kPa نوشته می‌شود. در کشور ایران، این اعداد معمولاً با psi نوشته می‌شوند. در برخی کشورهای دیگر، معمولاً از واحد کیلو پاسکال برای این کار استفاده می‌کنند. اگر شک دارید، بهتر است به واحد ثبت شده روی فشارسنج باد تایرها مراجعه کنید. در صورتی که این اعداد روی تایر نوشته نشده باشند، به دنبال یک برچسب که معمولاً روی ستون وسط سمت راننده نصب می‌شود و شامل اطلاعاتی در مورد خودرو است مراجعه کنید. گزینه نهایی شما بدون شک دفترچه راهنمای خودرو خواهد بود.

درپوش والف تایر را بردارید. درپوش واف تایر را که معمولاً به صورت پیچی بسته می‌شود را باز کرده و آن را بردارید. درپوش را جایی که بعداً به راحتی بتوانید پیدایش کنید قرار دهید. فقط حواستان باشد که این درپوش را روی زمین نگذارید، در غیر این صورت خیلی راحت آن را گم خواهید کرد.

شلنگ فشارسنج باد تایر را روی والف تایر قرار دهید. معمولاً به هنگام انجام این کار، مقداری هوا هنگام قرار دادن شلنگ فشارسنج روی والف خارج می‌شود و زمانی که همه چیز سر جای خود بود، متوقف می‌شود.

روی فشارسنج را خوانده و ببینید تایر شما چند psi فشار هوا دارد. در یک فشارسنج باد تایر استاندارد، یک عقربه از قسمت پایین فشارسنج بالا می‌رود و درست جایی که می‌ایستد، به معنی میزان فشار باد تایر در حال حاضر است. فشارسنج‌های دیجیتال یک عدد روی صفحه نمایش LED یا دیگر انواع صفحه‌ها نشان می‌دهند. عدد به دست آمده را از عدد فشار باد مناسب تایر کم کنید و متوجه خواهید شد که چه میزان باد باید به تایر اضافه نمایید.

تا زمانی که به فشار هوای دلخواه نرسیده‌اید، باید تایر را باد بزنید. بسیاری از پمپ بنزین‌ها دستگاه‌های کمپرسور هوا دارند که می‌توانید با پرداخت اندکی پول، از آن‌ها استفاده کنید. گاهی اوقات برخی مکان‌ها به صورت رایگان فشار باد تایرهای شما را چک می‌کنند. در هر حال، بعد از روشن کردن کمپرسور هوا، شلنگ را دقیقاً باید مانند شلنگ فشارسنج باد تایر روی والف بگذارید. پس از اضافه کردن مقدار کافی هوا به داخل تایر، دوباره با فشارسنج میزان هوای داخل تایر را اندازه گیری کنید و تا رسیدن به فشار باد ایده آل، این کار را انجام بدهید. اگر به صورت اشتباهی میزان فشار باد تایر بیشتر از عدد استاندارد شد، با استفاده از همان شلنگ اندکی روی والف فشار دهید تا مقداری هوا از داخل آن خارج شود. سپس دوباره میزان فشار باد تایر را چک کنید.

سرپوش والف را دوباره سر جای خود ببندید. درپوش باید بدون مشکل دوباره روی والف در جهت عقربه‌های ساعت بسته شود. نگران این نباشید که حتماً باید هر یک از درپوش‌ها را روی والف مخصوص خود ببندید. این درپوش‌ها روی همه والف ها بسته می‌شوند.

طبق مراحل توضیح داده شد، تمامی سه تایر دیگر را بررسی کنید. حتی اگر فقط یکی از تایرهای شما کم باد به نظر می‌رسد و دستگاه کمپرسور هوا دم دست دارید، حتماً از فرصت استفاده کرده و میزان باد تمام تایرها را چک کنید.

به عنوان یک قانون کلی، میزان فشار باد تایرها باید به صورت ماهانه تست شوند. دلیل آن این است که باد می‌تواند به آرامی از درزهای درپوش روی والف خارج شود. رانندگی با تایرهای کم باد علاوه بر معایب ذکر شده، می‌تواند بسیار خطرناک هم باشد.

نکته: اگر می‌خواهید عددی که فشارسنج باد تایر به شما نشان می‌دهد کاملاً دقیق باشد، حتماً این کار را زمانی که تایرها سرد هستند انجام دهید. پس بهتر است قبل از شروع رانندگی، یا زمانی که مثلاً برای رسیدن به پمپ بنزین یا آپاراتی کم‌تر از تقریباً ۳ کیلومتر رانندگی کرده‌اید میزان فشار باد تایرها را اندازه گیری کنید. 

 

 

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تاپیک کالا لوازم پنچری با کیفیت تهیه نمایید.