پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

این قطعات اساسی هم به عنوان گروه پیستون شناخته می شوند. ما حتی پنج، شش قلم از این 10 گزینه را امداد کردیم که کمپانی های دیگر تولید کنند، به این معنی که آمدیم نمونه دادیم، تکنیکال شیت و اطلاعات دادیم، آن گاه نمونهای که ایجاد کردند، بردیم آزمایش کردیم، به آن ها فیدبک دادیم و کلیه این امور باعث به همین شد که توانستند دارای آن کیفیتی که مورد تایید استانداردها و موردنظر ما است، کالا ساخت کنند و امروز ما از واردات همین اقلام خودکفا شدیم. شایان ذکر هست که در حالتی که ، پیستون و سیلندر نسبت به نیز خلاصی نداشته باشند و یا به عبارتی دیگر ، اصطکاک در بین سیلندر و پیستون بیش از حد باشد ؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به سختی انجام شده و سبب به آسیب های جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد . وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين صورت بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و منجر به جاروي بهتر روغن از روي ديوارة سيلندر مي شود . در اکثر موتورها برای هر چه خوب تر پاک نمودن روغن رینگ سوم را از مدل روغنی قرار می دهند. این رینگ عمده روغن به جا ما‌نده را از جداره پاک می نماید و به کارتر گشوده می گرداند. بعضی از رینگ های پیستون (کرومی) چنان سختند که نمی توانند کار درزبندی را به درستی انجام دیتا و موتور پیش از ساییده شدن حلقه ها، روغن شرکت پیستون ماشین تبریز را می سوزاند. همینطور برخی زمان ها کلیدی اعتنا به توشه جانبی بر بر روی شافت، پیستون ساییده شده و فشار موضعی بر بر روی قطر داخلی سیلندر وارد می شود. تعداد این رینگها اکثر زمان ها 3 تا 5 هست و گهگاه زمان ها حتی به 7 عدد نیز میرسد. زمانی پیستون اتاقک بیضوی سرد میباشد ، صورت بیضوی دارد.وقتی این گونه پیستون گرم می شود دامنه پیستون انبساط می یابد و پیستون گرد می شود. هنگامی پیستون در کورس های جرم و تخلیه به سمت بالا می رود، رینگ ها رغبت به عبور از بر روی لایه روغن را دارند. همین پین از انتهای کوچک میله اتصال عبور می نماید و اذن می دهد پیستون بچرخد. همین قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از نحوه میله اتصال به سمت ذیل و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آنان متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به توضیح آن پرداخته ایم ) به جهت پرهیز از بازخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر مطابق شکل سوپاپ در پیستون تولید کرده اند تا در صورتی که سوپاپ در زمان بالا بودن پیستون ، زیر بود ، مهم پیستون برخورد نکند. قطر پیستونهای موتور ماشین در میان ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. بیشتر حلقه های روغن سه تکه بوده و معمولا در آن ها دو بغل رینگی فولادی آب کروم شده به فعالیت رفته است. در بیشتر موتورهای نو حلقه چگالی بالایی را اساسی کروم یا مولیبدن اندود می کنند. این رینگ ها سبب ساز می شوند که فشار ناشی از حجمی و احتراق در گوشه و کنار سیلندر حبس شده و مانع رد کردن کمپرس شود. در نتیجه پوشش کاری پیشانی رینگ پیستون اهمیت کروم یا کروم سخت، سایش جدار سیلندر به میزان زیادی کمتر می یابد. دامنه یا نصیب تحت پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کمتر یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود . زمانی پیستون در نقطه مرگ بالایی و پایینی جهت حرکت خود را تغییر‌و تحول می دهد پیشانی گرد حلقه اندکی تکان می خورد ولی برخلاف حلقه های دیگر خط تماس همین حلقه پیستون به طور لحظه ای انقطاع نمی شود به علاوه تکان میل کردن حلقه پیستون باعث کمتر سرعت لبه انداختن (پله کردن) در بالای سیلندر می شود.وقتی پیستون در کورس مکش رو به ذیل می رود کناره پایینی رینگ تراکم، روغن مازاد به جا باقیمانده پس از عبور رینگ روغن را جمع می کند. به این ترتیب که در داخل پیستون نواری از فولاد یا این که یک فلز منحصر (که فلز غیر قابل تغییر تحول نامیده میشود) قرار می‌دهند و بر روی آنان را اساسی ماده کلیدی یا آلیاژهای آلومینیوم پوشش میدهند. پیستون یکی از از قطعاتی میباشد که در گونه های موتور احتراقی چشم می‌گردد و جزء جداییناپذیر آن ها به شمار میرود. این ترک که در طول پیستون و قسمت دامنه تولید می‌شود انبساط پیستون را در اختیار گرفتن میکند. چنانچه از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در آیتم قیمت پیستون تبریز پراید لطفا از برگه ما بخواهید.