نقش رینگ پیستون در خودرو

پس از ماشین کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مناسب را پیدا کند . داشتن دوراندیشی کافی در گزینه آب بندی ماشین و رعایت نکته ها واجب مربوطه منجر می شود تا برای مدت طولانی از خودروی خویش استفاده نمایید و از وارد کردن فشار به قطعات و اجزای متعدد آن دوری کنید. چرخه ای که به آن اشاره کردیم، از بالای سیلندر شروع شده و همین قطعه به تیتر یک روزنه عمل کرده و مهم گشوده شدن آن، هوا و سوخت وارد استوانه می شوند. به گویش عامیانه، این اصطلاح به معنی روش داخل شدن کلیدی ماشین و اجزا و قطعات آن به جهت آمادگی جهت عمل کردن مداوم و طولانی می باشد. پهنای بدنهی شیرون حدود ۲ متر و ۴ سانتیمتر و طول آن ۴ متر و ۵۴ سانتیمتر است. پیشرانهی ۱۶ سیلندر شیرون تماماً متفاوت عمل می کند و صدای خروجی آن بم و نعرهمانند است. هنگامی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و وقتی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد باعث انحراف شعاعی شاتون میشود و لرزش و پیچشش که ساخت می گردد باعث شکستن شاتون و موجب ایجاد خسارت متعددی به موتور می‌شود و درصورتیکه به موقع متوجه همین خلل نشود و خودرو را خاموش نکنید ممکن هست منجر شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل تیم سیلندر و موتور اتومبیل تعویض شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی داراست و مضاعف پردردسر میباشد و تنها به جهت زمانهایی که جراحت ناچیز باشد مطلوب میباشد وگر خیر به هیچ وجه این کار پیشنهاد نمیشود، تحلیل و ترازو گیری یاتاقان سر پهناور شاتون در هر توشه گشوده و بسته کردن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. کدام قطعات نیاز به آب بندی دارند؟ ۳ پمپ آب در شیرون وجود دارد. ۱۴۷۹ اسب بخار و ۱۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار شیرون قرار دارد. حلقه فشاری بالاترین یا این که نزدیک ترین رینگ به گازهای احتراق می باشد و در معرض بیشترین مقدار خوردگی شیمیایی و همچنینی بالاترین دمای فعالیت قرار دارد. یکی از عارضه ها عبور این گازها وجود دهانه حلقه میباشد که اندکی نشت گاز را امکان پذیر می نماید همچنین فشار احتراق در آغاز حرکت ممکن است به حدود 6900 کیلو پاسکال برسد. به همین ترتیب پیاله نمد در جای خویش قرار می گیرد به جهت دوری از حرارت کناره های پیاله نمد بایستی روغن کاری شود. یک پیستون ساده اساسی فاصله 0.1 میلی متر (0.004 اینچ) فی مابین خود و دیواره لوله سیلندری است، این به اندازه عرض موی انسان است. عمدتا قطر پیستون های موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر بوده و جهت عملکرد مطلوب موتور ، باید تمام پیستون ها به لحاظ ترازو و وزن یکسان باشند تا موتور مبتلا لرزش نگردد . نکتهی اساسی در مهندسی بوگاتی شیرون این میباشد که کل اقتدار و گشتاور خارقالعاده، در نهایت راحتی در اختیار راننده قرار میگیرد. یکی از از موردها کلیدی در تعیین هدفونهای بلوتوث که به طور معمول نادیده گرفته میشود، کدکهای پشتیبانی شده به وسیله هدفون است؛ به این استدلال چنانچه قصد خرید هدفون بلوتوث را دارید سفارش می‌کنیم بخش «کدکهای صوتی بلوتوث» در همین مطلب را حتماً مطالعه کنید. برخلاف بخش اعظم سوپر اسپرتهای و هایپرکارهای برندهای دیگر که فراوان تهاجمی هستند و رانندگی اصلی آن‌ها در هر سرعتی مستمند تمرکز بالا است، شیرون در کمال وقار حساس راننده رابطه برقرار میکند. همانطور که اشاره شد، تعادل داونفورس بخش مهمی از آیرودینامیک است، به این ترتیب اساسی فعال نمودن حالت رانندگی نهایت سرعت و کمتر ارتفاع بالهی عقب، دانفورس جلوی ماشین هم باید کاهش پیدا کند. والاس روش فعال نمودن موقعیت نهایت شتاب شیرون را توضیح میدهد: زمانی که راننده به شتاب ۳۸۰ km بر ساعت راضی نشد، سوییچ منحصربه‌فرد را وارد شیار کرده و میچرخاند. بالهی عقب شیرون در حال رانندگی در اتوبان یا این که سرعت ۱۹۰ km بر ساعت، بالا می رود تا نیروی روبه پایین ضروری مهیا شود. بوگاتی شیرون در نامناسبترین جادهها نیز تجهیزات حتمی به جهت ساخت سواری ریلکس را داراست و درعین فروتنی خودنمایی هم شرکت پیستون تبریز میکند. فضای بار شیرون، صرفا ۴۴ لیتر حجم دارد. شیرون از پیشرانهی ۱۶ سیلندر W صورت فول واگن اهمیت حجم ۸ لیتر استفاده میکند. هنگامی پیستون های اتاقک بیضوی گرم می شوند صورت بیضوی خود را از دست می دهند و گرد می شوند. به طور معمول تستهای نهایت سرعت در مسیرها دایرهای صورت انجام میشود، شیرون چطور دارای وجود پیچهای موجود در مسیر به حداکثر سرعت میرسد؟ اما غایت شتاب شیرون در موقعیت عادی به ۳۸۰ km بر ساعت محدود شده میباشد و به جهت آزاد نمودن تمام پتانسیل همین شاهکار مهندسی، باید از دکمه اختصاصی تعبیه شده در پایین صندلی راننده و حاشیه در به کار گیری کرد. می بایست اعتراف کرد که برهه زمانی لامبورگینی کونتاش، فراری F40 و مکلارن F1 تمام شده است؛ شیرون خصوصیات یک ابرخودرو را به ملاک منحصر خودش تعریف‌و‌تمجید میکند. درواقع آنان معتقد هستند که یک ابرخودرو می بایست لبریز سروصدا، تهاجمی، هیجانانگیز و رانندگی کلیدی آن همانند کشتی گرفتن باشد. درواقع استدلال اساسی بالههای عقب دینامیک که در سرعتهای مشخص بالا یا ذیل میروند، حفظ تعادل آیرودینامیک و داونفورس است. همین مورد عامل دارای تکانها و انحراف خودرو در سرعتهای بالای ۳۶۰ km بر ساعت بود که والاس از آن جان سالم به در برده است و امروز بهعنوان تجربهای متعدد از آن یاد میکند.