آشنایی با هدرز- هایپرکلابز

پس از نصب هدرز بی تردید متوجه حرارت زیاد آن در زمان کارکرد موتور خواهید شد . کارکرد مطلوب یک پیشرانه، علاوه بر هوارسانی مناسب، به خروج سریع گازهای ایجادشده در عاقبت احتراق از سیلندر نیز وابسته است. همان طور که می دانید ، به هرمیزان که بتوان گازهای خروجی را بیشتر و سریع خیس ازسیستم کارکرد موتور خودرو خارج کرد به میزان قابل توجهی قدرت و قدرت موتور ارتقاء خواهد یافت . هنگامی گفته می شود که سرعت بالا خیس و عمده بدان مفهوم نمی باشد که حذف اگزوز از موتور ارتقا اقتدار و اقتدار را به همراه خواهد داشت نه ، انجام این عمل دارای محاسبات دقیق و پیچیده ای میسر میباشد تا به پیشرانه ی ماشین صدمه وارد نشود . همانطور که گفته شد هدرز اساسی جایگزین شدن به جای منیفولد چدنی سبب ارتقاء عملکرد، بهبود توان خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت پیشرانه میشود. دیگر مزیت در این دسته گزینش خروجی مناسب می باشد به طوری که در مدل های گفته شده ۴تایی در ادغام ۲ تایی ، لوله ها و خروجی موتور به رخ جفت میباشد که همین فعالیت خروج را در لحظه ی مرگ میل لنگ به مهربانی انجام می دهد . درحقیقت می اقتدار گفت، درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی اختصاصی بفرد در حیث گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی اساسی کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی، این عمل سریعتر و آسانتر انجام می شود که اما در خنکسازی موتور نیز بی تاثیر نیست. به جهت مسابقات مختلف اتومبیلرانی اهمیت در حیث گرفتن حالت مسابقه سیستم های اگزوز و به اصطلاح هدرزها متعدد هستند ، یعنی هدرزدر لحاظ گرفته شده برای یک مسابقه ی درگ اهمیت مسابقات رالی تماما تفاوت داراست . همین دو هم از نظر جنسی و هم از لحاظ ساختاری تفاوت زیاد متعددی را دارد. همین دسته برای مسابقات درگ و وصال به حداکثر شتاب ، تأثیرگذار است و به جهت همین خواسته گزینه به کارگیری قرار می گیرد . فلنچ ورقه ای هست که در محل اتصال لوله ای هدرز کلیدی سرسیلندر موتور قرارمی گیرد. در اکثر خودروها، به علت قرارگیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای محل ورود نسبت به گوشه و کنار فراتر می‌رود و مطابق آنچه گفتیم، این مسئله منجر کمتر چگالی هوا می گردد که درنهایت، توان نهچندان رضایتبخشی از این پروسه حاصل میشود. این اطلاعات می تواند شامل توان و اقتدار اتومبیل ، سایز و بعد ها بلوک های سیلندر موتور،کشش موتور، فضای خالی در دسترس به جهت کارگزاشتن هدرز و هدف از کارگزاشتن آن باشد. بهترین گونه آلیاژ میباشد و بعد از آن از اون دسته ها استیل و مراد از 4 به 2 یعنی در موتور 4 سیلندر لوله های خروجی ابتدا دو به دو متناظر بوده و به نیز وصل می شود. یک تولیدکننده هدرز اتومبیل مهم اشاره به تجربه ۵ ساله در زمینه طراحی تا ایجاد انواع هدرزهای کل استیل و مالفر برای گونه های خودروها به «بازار» گفت: اکثر زمان ها اهمیت همین سوال مواجه میشویم که هدرز چیست و چه کارایی دارد؟ هدرزها که از فلزاتی نظیر فولاد، استیل یا آلیاژهای گرانقیمت ساخته میشوند، جایگزین چندراهه یا منیفولد چدنی ماشین هستند. تنوع هدرزها ممکن است به میزان تنوع موتورهای ساختهشده در دنیا باشد. شاید در نگاه اولیه از دید یک شخص غیر متخصص تفاوت بخش اعظم ای در بین این دو وجود نداشته باشد. به علت ساده بودن طراحی همین نوع از محبوبیت متعددی در در بین علاقمندان به مسابقات برخوردار است. این دما علاوه بر وارد آوردن صدمه به خود هدرز منجر فرسایش نصیب هایی همچون سیستم سیم کشی و قطعات پلاستیکی باطن کاپوت می گردد که به جهت حل این ایراد بایستی سطح خارجی هدرز را حساس عایق مخصوص حرارت اگزوز پوشاند ، همین کار به علت حفظ دمای تولیدی سیستم اگزوز در درون آن باعث حرکت پرسرعت خیس گازهای خروجی خواهد شد . مزیت همین نوع نسبت به دسته هایی که هر لوله از خروجی سیلندر در یک نقطه اساسی ۳ لوله ی دیگر تلاقی پیدا می کند در این می باشد که حیاتی دقت به قطر بخش اعظم برای هرسیلندر وترکیب ۲ تایی و بعد ۴ تایی مهم یکدیگر، گشتاور را در دورهای میانی تا دورهای بالای پایانی در دسترس قرار می دهد . حرکت اولیه به جهت ساخت هدرز ، انتخاب لوله ی مطلوب می باشد یک اعتقادوباور اشتباه وجود داراست که هرقدر قطر اگزوز بیشتر باشد قدرت و کارایی موتور هم ارتقا می یابد . مدل دیگر همین هدرز ها از طریق ۴ به ٢ و آن گاه ١ به کارگیری کردند که این امر باعث کاهش فشار مازاد بر روی سیلندر های غیر فعال در پروسه تخلیه دود هست و طبیعتا عملکرد بیشتری دارند و قدمت موتور نسبت به هدرز های دیگه بالا خیس میره.این مدل هدرز ها تا ١۵ اسب بر روی داینو بیش تر نمودن به موتور. فکر ایجاد همین پروژه هنگامی به فکر سازندگانش خطور کرد که با یکی از از مشتریانشان که گیمر جوانی میباشد و بر روی ماشین خود استیکر سایبرپانک ۲۰۷۷ چسبانده بود ملاقات کردند. به این ترتیب فرایند ساخت همچین قطعه ایی پیچیده خیس و بهای آن هم بخش اعظم میباشد ، اما در نهایت پس از بده بستان منیفلد چدنی قدیمی دارای منیفلد نو (هدرز) شاهد افزایش کارایی موتور خوا هیم بود. چنانچه دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت دیتاها زیاد عمده در مورد تیوفایو موتور زانتیا لطفا به تماشا از وب تارنما ما.